Obraz: 1.33:1 (4:3)
Zvuk: český DD 2.0, anglický DD 2.0
Titulky: žádné
Čas: 13 x cca 20 minut
Distribuce: 9.6.2010 – 2.7.2010 North Video

Je to už nějaký týden, kdy pravidelná řada Spider-Mana, tedy animovaného seriálu z devadesátých let, vydávaná na pokračování jako laciné DVD v trafikách, skončila.

Tu posléze vystřídal Iron-Man, zaměřený hlavně na dětského diváka a po něm se objevila nová pavoučí řada, která navázala, na tu již zmíněnou, nejklasičtější, z devadesátých let. Řada, která přinesla do Spider-Manova univerza opravdu zásadní změny. Řadu nazvanou Spider-Man: Unlimited, tedy Spider-Man bez hranic. Což je opravdu velice trefné. Tato sezóna totiž žádné hranice nemá. Proč? Protože se vlastně, kromě svého úvodu, neodehrává na Zemi, tak, jak ji známe. Odehrává se v Naproti Zemi, což je tak trochu nešťastně přeložený paralelní svět, kde je všechno úplně jinak a kde žijí opravdu podivné bytosti, které sice evokují ty jak je z komiksu či předchozího slavného animáku z devadesátých let známe, ale jinak jsou svým pojetím dostatečně rozdílně.

Jinými slovy – Spiderman potkává Flashe Gordona ve futuristickém světě plném bizarních modifikací svých starých nepřátel. Svět obývaný zvířecími mutanty (Bestiály), které vyšlechtil velký stvořitel, degraduje člověka jako takového do pozice podřadného druhu. Takže zde samozřejmě funguje lidský odboj, který vede syn Jonaha Jamesona, kosmonaut, kterého Spider-Man původně chtěl z osidel paralelního světa zachránit, aby očistil své jméno.

Pilotní dvoudíl tak tvoří úvodní film a výchozí situaci, stejně, jako udává směr, kterým se bude celá sezóna, vastně příběh o třinácti kapitolách, ubírat dál. Novým hi-tech kostýmem vybavený Spider tak přežívá v nepřátelském světě plném paradoxů, kdy je například Zelený skřet na správné straně barikády jako domoobrana, staří symbiotičtí nepřátelé Venom a Masakr dělají z lidí i Bestiálů nemyslící loutky, se kterými chtějí ovládnout planetu. A je toho samozřejmě daleko víc.

Peter Parker dělá to samé, co na pravé Zemi – fotí Spider-Mana a osud mu do cesty staví další a další výzvy, které vydají na celých 13 epizod první a současně poslední sezóny této svérázné modifikace Spider-Manovského vesmíru, která samozřejmě nemusí sednout každému. Ať tak, nebo onak, tohle není ten opravdový Spider-Man, přátelský pavouk ze sousedství, ale poměrně slušně zvládnutý experiment, který, jak se zdá, obecenstvo nepřijalo. Kdyby tomu bylo jinak, jistě by vzniklo víc, než jen jedna jediná sezóna. Inu před příchodem Millenie ještě doba na zásadní odklonění zaběhnutých kolejí, ještě nebyla zralá.

Pavoučí experiment
Jiří Zídek
Klasická animovaná série Spider-Mana skončila a její tvůrci se rozhodli experimentovat. Experiment evidentně nevyšel, i přes svou nespornou zábavnost a určitou dávku kreativity.

Nový Spider-Man vychází, podobně, jako ten starý, týdně v pošetkové řadě na stáncích PNS. Hlavní menu každého disku nabízí zhruba 3 epizody seriálu a možnost přehrát si je zvlášť nebo dohromady. Jinak nic. Celkový seriál vyšel na čtyřech discích, které pokračují v číslování Spider-Manovské předchozí řady.

Seriál napříč časem
Spiderman na alternativní Zemi se i přes malý počet epizod táhl přes tři roky. Řeč je samozřejmě o jeho vysílání. Jeho první tři, na sebe navazující epizody se odvysílaly v říjnu roku 1999, 23.12.2000 byl premiérově vysílaný 4 díl a v následujícím roce 2001 televize odvysílala zbylých 9 dílů, od 13.ledna do 31.března 2001.

+ SPECIÁL: Podobná série
Batman Budoucnosti: V animovaném seriálu prošel radikální modernizací, stejně jako úplně novým prostředím i superhrdina konkurenčního vydavatelství DC Batman. Animovaný seriál Batman budoucnosti se odehrává, jak již název napovídá, v dobách, kdy lidstvo pokročilo blíž světlým futuristickým zítřkům a mladý Batmanův nástupce se musí v novém hi-tech kostýmu postarat o novou futuristickou éru zločinců.

Spider-Man se přestěhoval do paralelního světa, čímž přestal být tím starým dobrým kamarádským pavoukem ze sousedství.