Lego Batman: Film

LEGO Batman: The Movie, USA 2013
Zvuk: anglický DD 5.1, český DD 5.1, Tituly: české
Čas: xxx minut
Distribuce DVD: 05.06.2013 Magic Box

To že hračkářské firmy hojně a v různých formách využívají film k propagaci svých výrobků je stará věc a není třeba se o ní nějak sáhodlouze rozepisovat.

Máme tady již celkem dlouhou řadu Barbie filmů, akční formou na diváky útočí G.I. Joe, stejně jako bitevní loď (ano, i klasická námořní bitva na čtverečkovaném papíře se může stát námětem filmu) a nyní do této nesourodé a rozmanité rodiny dětských pokušení zhmotnělých do hýbajících se obrázků, přibyl i Batman. Lego Batman.

Ono totiž všechno je Lego. Od Star Wars, až po pitomou bezejmennou farmu. Lego je pojem, Lego je už i sběratelská značka (za staré stavebnice můžete zinkasovat pěkbý balí, a jak každý pařan ví, Lego je i Batman. Mimochodem dvě hry jsou důkazem o úspěšnosti kombinace komiksového hrdiny s charakteristickou stavebnicí. Obstojí však Lego Batman i jako film???

Úvodní titulky skvěle parafrázující prvního Batmana od Tima Burtona z konce osmdesátých let, říkají, že by při troše invence i mohl. Obzvlášť, když se režisér tohoto filmu jmenuje Jon Burton. Jenže pak se Lego Superman a Lego Batman, kteří si došlápli na Lego Lexe Luthora začnou chovat jako kreténi a člověk začíná rozjímat jestli ho vůbec zajímá co této scéně odehrávající se po dvou (pro někoho možná zábavných) Lego dnech, předcházelo. Nicméně pak se rozbuší srdce komiksového fandy, které se rozhodne ignorovat Lego vzhled a nedotaženost v podobě, že i když všechno má Lego design, budovy a ostatní kulisy ho nemají, a prostě ro riskne. Na vlastní nebezpečí, samozřejmě.

Takže, před dvěma dny, kdy si Lego Superman a Lego Batman přišli do Lego Luthorova mrakodrapu pro skoro jistou smrt, se Lego Luthor nasral na Lego Bruce Wayna, protože místo něj vyhrál cenu muže roku. Tu mu však vzápětí ukradl Lego Joker, který oslavu napadl s hromadou známývh padouchů. Včetně Lego Two Face, Lego Hádankáře, tič%náka i Lego Kočičí ženy. Ano, smrdí to slátaninou a je to slátanina. Včetně připitomělých hlášek evokujících rozjuchaného televizního Batmana ze šedesátých let. A bude ještě hůř. Dorazí totiž Lego Robin se silně homosexuálním chováním, které umocňuje ještě více přiteplalý český dabing.

Tak si to shrňme. Lego Batman je tu za blba, Lego Robin se chová jako teplouš (politicky korektnější by bylo napsat „zmatený Gay, který rozumu moc nepobral“), Lego Superman jako idiot, a mnoho vtipů je tak verbálních, že by pobavily hlavně chovance ústavu pro mentálně zaostalé. Včetně toho, do nekonečna opakovaného o „vymňouknutí“ v souvislosti s Lego Cat Woman. Jistě, tento film je určený hlavně dětem, ale špetka inteligence by neškodila. Jediné co zde potěší, jsou odkazy na komiksovou, či filmovou předlohu (včetně klasických hudebních motivů), nicméně tyto slabé plusy jsou rychle utopeny v záplavě infantilních sraček. A tak nezbývá než se ptát: „Může být ještě hůř?“ Odpověď zní: „Ano může.“

Je tu totiž příběh, který je pouhou záminkou (dá se též nazvat slátaninou) k tomu, aby se mohli lego panáčci hýbat (rozuměj chovat se jak debilové) Ústřední motiv je, že se Lego Lex Luthor chce stát prezidentem a proto musí nelogicky, za pomoci Lego Jokera zneškodnit Lego Batmana a Lego Supermana. To je vše. Ve spojení s celkem ohavnou animací, vážně lahůdka. Jistě, je to hlavně pro děti, říkám si opět a už začínám trpět. Postava Robina je vážně nesnesitelná. Lehce epičtější finále se sice snaží zachránit co se dá, ale Lego Superman a Lego Batman čekající na „socku“ na autobusové zastávce z legokostiček, mu dokonale podráží nohy. A aby byla slátanina opravdu slátaná, dorazí i Lego JLA. Ano, tento film je rádoby vtipný mor. Škodlivější než Lego Jokerův plyn, kterým chce Lego Luthor vyhrát prezidentskou kampaň. Byť trvá něco přes hodinu, připadlo mi to jako věčnost. A to je hodně zlé. Snad nevznikne, jak v případě úspěšné hry Lego Batman dvojka.

Perverzní je, že toto disponuje i bonusy. Třeba čtvrthodinovým filmem o filmu. Další bonus je fajn. Dva díly normálního animáku ze série Batman Brave and Bold (u nás před časem vydávaného jako Batman: odvážný hrdina) a jeden díl ze seriálu Teen Titans. Tento bohus pak střídá další Lego stupidita v podobě minigrotesky a finále tvoří další soubor lego raťasů.