Dallas - 1.Season, USA 1978
Obraz: 1.33:1 (4:3)
Zvuk: český DD 2.0, anglický DD 2.0
Titulky: anglické
Čas: 233 minut
Distribuce DVD: 7.12.2011 Magic Box / Warner Bros

Bobby si veze svou nevěstu Pamelu na rodnou farmu. Velkou rodnou farmu jménem Southfork. Je totiž Ewing. Na farmě čeká taťka s mamkou, tedy miss Ellie s Jockem a bráchou J.R. (čti džejárem) s jeho budoucí ženou Sue Ellen. Všichni jsou Ewingové, kteří zrovna čelí útokům konkurenční rodiny Burnsů. Ewingové a Burnsové jsou totiž naftaři. A Pamela je dcerenka od Burnsů, což smrdí průserem

Je to tak. Slavná, legendární mýdlová opera, televizní fenomén z let 1978 až 1991 jménem Dallas začal vskutku Shakepearovsky. Během protnutí znesvářených rodů neočekávanou svatbou benjamínka rodiny se začínají tvořit charaktery jednotlivých postav, což samozřejmě předpokládá, že J.R. se začíná chovat jako kvalitní prase, Bobby se postupně dostává do vedení firmy a J.R. se snaží rozsekat jejich novomanželskou idylku. Marně, Bobby se totiž profiluje jako klaďák a lid ho bude v budoucnosti milovat. Stejně jako Džejára, který dokázal že i nebetyčná svině, může být populární. A ostatně stejně jako všechny postavy, jejichž příběhy, spletité dějové linie plné intrik, vztahových dramat a neustále se měnících osudů, jsou zde na startovní čáře, z které 2. dubna roku 1978 vyběhli vřed vstříc celosvětové proslulosti. První sezóna, z celkových čtrnácti, čítá směšných pět epizod a vejde se tudíž na jeden jediný

DVD disk (v zahraničí vycházely první a druhá sezóna pohromadě). Důvod je nasnadě. Tvůrci vytvořili pilotní úvodní řadu a čekali jak se ujme. Jak to dopadlo, víme. Stejně jako mnozí ví, jak to tehdy začalo, ty hardcore fanoušci i detailně, jak to pokračovalo. A ti co ne, mají možnost se na to podívat. Děj se soustřeďuje hlavně na postavu Pamely, která se v novém prostředí soustředí na páchání dobrých skutků, stejně jako její manžel Bobby, který zase s citem pro morálku proniká do pečlivě ukrývaných tajů rodinného obchodu, což zní jako solidní námět na hardcore drama. Jenže tady jsme v televizním seriálu, ze kterého se postupem času stala nekonečná mýdlová opera, kde každý s každým něco, což se pak stávalo náplní jednotlivých epizod, jejichž počet se během třinácti let vyšplhal k úctyhodnému číslu 356, takže nečekejte hutný děj, ale spíš pozvolnou představovačku rodiny Ewingů a lidí kolem nich.

Což však neznamená, že by to nebylo zábavné. Nemanželská dcera třetího z bratrů Lucy šoustá se správcem Rayem, který se v následujících řadách ukáže být Jockův nemanželský syn, rychle se na tuto aférku zapomene, Pamela je podezřívána, že je nasazenou špionkou rodiny Burnsů, na Southfork dorazí i hurikán a když Pamela otěhotní, obě hlavy naftařských klanů si budou muset srovnat účty. Což je samozřejmě jen hrubý nástin všech možných i nemožných peripetií, které se s další sezónou, která samozřejmě následovala, dále prohlubovaly a rozvíjely, až do s postupem času stále sílící bezradnosti, jak tomu u podobných projektů bývá. Ano, začátek je vždy jen jeden a tento patřil k těm hodně vydařeným. Proto je fajn, že vychází na DVD a stačí jen doufat, že se zde chytne a DVD formát se dočká dalších sezón.