Profily



Když Čech miluje Češku, nedělaj to v lyžařských kombinézách!

 

 
Láska klíčí v každém věku, pohlaví a státní příslušnosti nevyjímaje. Tak jako romanticky naložený Somálec zve svou milou na film Černý jestřáb sestřelen, francouzský gay zve Piera na žabí stehno, český Pepa může pozvat svou šmačnou Máňu na knedlo vepřo zelo.

 

Ano, láska se nevyhýbá ani nám. Láska je pro nás hybnou silou bořící hráze konvence, schopná i pohnout dějinami. Není to tak dávno, kdy u nás Pravda a Láska zvítězila nad Lží a Nenávistí. A co na to Jirka Bartoška? Ano, je jedním z nich. 
 
Vás ženy jsem líbal rád
 
A divákovi bylo srdečně jedno jestli při tom Eva tropila hlouposti, či velbloud lezl uchem jehly. Na stříbrném plátně kraloval Oldřich Nový, ženy se rády převlékaly za muže, dělaly vyjevené obličeje na kalhoty vyboulené v rozkroku, hlavě rodiny se neříkalo fotře, ale ctihodný tatíčku a pohlavní styk se jako velká událost domlouval na několik měsíců dopředu. A nejlépe až po svatbě, samo sebou. Odtud i pojem „Sňatky z rozumu“. Červená knihovna v černobílém provedení byla velkolepou zábavou plnou okázalých gest, směšných dialogů, a ztřeštěně komediálního pohledu na drsný buržoasní svět, ve kterém ti bohatí nebyli ti zlí, ale vedle peněz měli i lidského ducha. Nakonec i tenkrát musel někdo ty filmy zaplatit.
Éra honosných černobílých filmů, kde lvi salónů s napomádovanými vlasy uhrančivě zírají blonďatým boubelkám do doširoka rozevřených očí, je však ta tam a dlouhý erotický vzdech dokáže vyloudit již jen za zdmi domovů důchodců. Jména jako Adina Mandlová, Nataša Gollová nebo Lída Baarová se objevují pouze v titulcích za filmem pro pamětníky a světácký přehled lamačů srdcí, doplněný hláškou typu: „Zavřete oči, odcházím,“ je dnes maximálně k nostalgickému smíchu, či pláči nad ztraceným mládím, kdy řeka čarovala. Kdeže ty naivní, ale kouzelné morální hodnoty jsou?
 
Anna Holubová a jiné zamilované soudružky
 
Proletariát káže: I tvrdě pracující žena má nárok na lásku. A je jedno, jestli to je dělnice Anna proletářka (zlé reakcionářské jazyky jí říkaly Anna bordelářka), nebo prodavačka ze samoobsluhy Anna Holubová. An(n)o. Obě jsou to totiž správné ženské do socialistické nepohody. A navíc v té době normalizační byla rodina základem státu. Nevěra byl přežitek a uvědomělý soudruh či soudružka museli být uvědomělí nejen na politickém, ale i rodinném kolbišti. Jak by jinak soudruh Pláteník měl dostatek invence k řízení Okresu na severu? Ale v socialistickém háječku se objevují i černé ovce. Soudružka Dáma na kolejích zakusí nevěru a je jí při tom do zpěvu, comicsová postavička Jessie (není soudružka) sice utíká před Supermanem, pistolníkem v roztrhaných sexy šatičkách, ale největším nepřítelem jí je afektovaná lehce frigidní soudružka, která to ráda pravidelně, jednou týdně. Pivovarská panička Magda Vašáriová poeticky ukáže v Postřižinách kozenky i bobříka a ještě si u toho užije trochu krotkého spankingu. Podobně jako princezna z Honza málem králem. I Anděl s ďáblem v těle v tom měl naprosto jasno. Trocha dekadence nikdy nikomu neuškodila. Dáda Patrasová jako návštěvnice z budoucnosti ukáže mládeži rovněž čím jí příroda obdařila a študáci nazývající se Sněženky a Machři (budoucí soudruzi?) si lyžařský výlet rovněž vykládají po svém. Za všechno může totiž Troška. Právě ten v roce 1983 přišel s troškou venkovské erotiky a cudnost soudružek a soudruhů postupně začala tát. Kdeže ty uvědomělé charaktery jsou?
 
Holka na svlečení?
 
„Vlastičko, tady máš nějakej špek,“ hekal Bolek Polívka na budoucí první dámě. Nebyl první, ale ve filmové branži patřil k posledním. Ztřeštěná Holka na zabití nepatřila k těm, které by afektovaně volali: „Ne! Tu podprsenku si v žádném případě nesundám.“ Upír z Feratu mi budiž svědkem. Její kámoška z dob, kdy se hrabaly v porcelánu, Lenka Kořínková se kromě jiných košilatých eskapád zase stala ženou pro tři muže a diváci si to náležitě užívali. Ostatně Bolek Polívka si hekl i na další Dáše, která ostychem příliš neplýtvala. To byla Kalamita. Jenže pak vzala druhá Dáša, zvaná Bláhová, čáru do Austrálie, kde si v Howlingu 3 zavila s vlkodlaky. Což již moc romantické není. Stejně jako nebylo romantické, když zamindrákovaný řidič ve Smrti stopařek brutálně znásilnil a zabil Arabelu i s Xénií. Jo, Dáda Patrasová zase předvedla komplet výbavičku. To Sabina Laurinová v Kainově znamení ukázala jen kozy. Čímž se dostáváme k neveselým romancím, které odstartoval tipař Lukáš Vaculík se svou Láskou z pasáže, za pokřiku „Proč?!“ v ní pokračovali zuřivě fandící fotbaloví vlajkonoši demolující vlak a souložící na záchodcích, a s hláškou „Klídek vole,“ dorazili Veksláci, kteří chtěli mít Bony a klid a přitom si užít grupáče. Pak přišla revoluce a po ní Nahota na prodej. A to se teprve začaly dít věci. Ach jo. Kdeže ty macaté, cudně necudné holky, které se nebojí ukázat, co jim příroda nadělila, jsou? Že by v bordelu jako Playgirls?
 
Vše je dovoleno... v lásce i sexu
 
Odříkaného krajíce největší kus si ukrojila tlustá bába Škopková a z humorné crazy komedie z šumavských Hoštic se stala trapná přehlídka povadlých genitálií a povadlého humoru. Playgirls vystupující ze stínu soukromého bordelu hned dvakrát za sebou uměleckou potencí rovněž netrpěly. A Nahota na prodej, místo aby byla drsná, byla spíše komická. Feministické Pasti pasti pastičky zase křečovité a Výchova dívek v Čechách zase ultranudná. A erotické akty? Cože? Že se v nějakém záběru objeví koza? No a co. Proboha, koho to dnes zajímá, když v prvním porevolučním videoboomu jsou regály videopůjčoven nacpané tvrdým pornem. Třeba s tím šukadelickým trpajzlíkem. Ach jo, kdeže ta erotická fantazie, snoubená s romantikou a uměním, je.
 
Svíravý romantický pocit
 
Jedním z našich nejvýznamnějších režisérů byk kolem Millénia bezpochyby Jan Svěrák. Jeho filmy se hemžily lidskými city a romantikou. Rodinné city odrážející se v Obecné škole, romantické momenty člověka vysávaného nikoliv partnerkou - zubařkou, ale zrnící televizí, laskavý romantický vztah samorostlého sukničkáře a odloženého ruského klučiny Kolji (ne, fakt to není o pedofilovi) a nakonec i válečnou chladnou romanci českých pilotů směřujících v Anglii k branám Tmavomodrého světa. I přes kalkul citů se jedná o povedené kousky mezi záplavou Obětí a vrahů (zcela neromantický vztah bratra a sestry), či proutníků, kteří Musí svést. A dno se rychle přibližuje. Waterloo po česku a další záplava zrůdností utvořila dole mazlavou hmotu, kterou hravě přeskočil Jan Hřebejk, který v Pupendu ukázal normalizační propletenec vztahů a kozy Vilmy Cibulkové, ale se s každým přibývajícím filmem šel se svou hitmakerovskou potencí dolů stejně důkladně, jako pták po hodně bouřlivé noci se spoustou partnerek. Nicméně, český film se stabilizoval, a objevují se i velice dobré kousky jako Román pro ženy, nebo Ženy v pokušení. Doba už je jiná a nahé tělo je stejně všední jako korupční aféry našich politiků. Tak proč se nad tím pozastavovat.
 
více filmů >>
FB



Spolupráce

Zajímá Vás psaní nebo máte zájem o reklamu? Kontaktujte nás na info@totalmag.cz.

Facebook

O projektu

Totalmag magazín je rozsáhlý projekt s vizí tzv. „virtuální trafiky“, v níž najdete neustále přibývající počet zájmových magazínů z různých odvětví společenského života a zábavy. Od politiky, společenských témat, přes kulturu v podobě filmů, komiksů, nebo hudby, až po různé volnočasové aktivity a zábavu reflektující nejen současné dění. Všechny spojitosti z těchto zdánlivě nesouvisejících témat pak shromažďuje kalendář, který z nich, postupem času bude tvořit raritní kroniku našich dní.





Originální konvice a hrnečky | PPC kampaně | Masivní originální nábytek | Tepelná čerpadla | Realizace Optimalizace pro vyhledávače (SEO), aplikace pro internet, eshopy, individuální projekty [smartdog.cz]