Černý blesk

Chernaya molniya, Rusko 2009
Obraz: 16:9
Zvuk: český DD 5.1, ruský DD 5.1
Čas: 102 minut Distributor DVD: 25.10.2010 Bonton

Batmanovi zabili rodiče, Spider-Mana kousl pavouk, do Flashe třískl. A Dima? Dima dostal k narozeninám ojetou Volhu

Ale nebyla to jen tak nějaká Volha, kterých po ruských ulicích jezdily stovky. Tato Volha byla nalezena v tajné podzemní laboratoři, kde se za dob bývalého SSSR testovaly nanotechnologie. Díky tomu umí létat. Skoro jako Superman. Podobné auto měl i Fantomas, ale ten ho používal ke svým zločineckým rejdům. Jenže Dima je klaďas, tak pochopitelně bude páchat dobré skutky. Ale k tomu samozřejmě ještě bude muset dojít. Hlavní hrdina si také bude muset uvědomit, že velká síla (byť jen motoru) s sebou přináší velkou zodpovědnost...

Je vám to povědomé? Aby ne. Zásadní hláška ze Spider-Mana předznamenává po smrti Dimova otce děj, kudy se film bude dále ubírat. Ano, Dima pochopí, že by neměl být lhostejný ke svému okolí, ulice začne chránit tajemný Černý blesk a film tak kopíruje klasické superhrdinské téma, které je na chlup podobné zmíněnému Spider-Manovi. Akorát s tím rozdílem, že hlavní hrdina zde neposkakuje po zdech a nevrhá pavučiny, ale létá v autě.

S tím jsou samozřejmě spojené trable, ať už s první láskou, nebo s hlavním záporákem, v tomto případě boháčem, diamantovým magnátem Viktorem Alexandrovičem. Ten totiž chce nanokatalizátor za každou cenu. Pod Moskvou je velké ložisko diamantů a on potřebuje účinný pohon, aby se k němu dostal. Nad Moskvou se tak brzy objevuje další létající auto, tentokrát po zuby vyzbrojený Mercedes, a vše spěje k opravdu výpravnému finále.

Černý blesk je překvapení. Ruský komiksový film natočený podle všech pravidel žánru (sice vykrádající Spider-Mana víc než je zdrávo), v němž nefackuje diváka přílišné množství stupidity, hrají v něm dokonce i sympatičtí herci, a jehož výprava je prostě parádní. A tak kdo ví, třeba se jednou dočkáme nějakého typického a osobitějšího ruského superhrdiny, který třeba bude padouchy kosit srpem a mlátit je kladivem. V současné době boomu komiksových filmů je totiž možné vše.

Bonusy jsou na DVD dva. Jeden, film o filmu, má českou podporu a půl hodiny, druhý, vystřižené scény, přichází se zajímavou novinkou, kdy jsou neuvedené scény vyplněny rychlým sestřihem z filmu, takže jejich lokace dává chronologický smysl. A i ty jsou s českou podporou.

+ SPECIÁL
Automobilové zázraky
- Stroj času: Moderní žihadlo na jaderný pohon slouží jako stroj času. Je vhodný k návratu do budoucnosti, snadno adaptovatelný a obstojí i na Divokém západě.
- Ferrat: Toto auto, pokud si ho pořídíte, vám bude pít krev. Na druhou stranu ušetříte za benzín, či naftu. Upír z Ferratu byl snem každého normalizačního motoristy.
- Knight Rider: Inteligentní, na svou dobu supermoderní auto, které řídil David Hasselhoff. Takové vozítko vydá na celý seriál.
- Bondovské auto: Vyberte si klidně jakýkoliv model. Všechny byly na svou dobu po zuby ozbrojené výkřiky techniky.

Rusko, stejně jako Česko, bylo díky komunismu chudé na komiksovou tvorbu. Díky tomu ruský komiksový hrdina může dnes maximálně bojovat s lítající černou Volhou.

Připravte se na vzrušující jízdu vašeho života! Dosavadní osud mladého studenta se převrací úplně naruby, když zjistí, že staré otlučené auto, které dostal od svého otce, dokáže létat … Příležitosti, která se mu naskytla, využije se vším všudy. Z nuly se stává hrdina a bojovník proti zločinu zvaný “Černý blesk”. Vůbec ale nemá tušení, že síly zla jsou v pohotovosti, touží po jeho zázračném automobilu a v honu za ním se nezastaví před ničím, i kdyby to mělo stát lidské životy a zkázu města. Dobrodružstvím nabitý akční film vznikl v produkci Timura Bekmambetova (režisér Wanted), na speciálních efektech se podílel tým z filmu Wanted a kaskadéři z filmů Agent bez minulosti a Quantum of Solace. (oficiální text distributora)

více komiksů >>