Profily



JG Jones: komiksový perfekcionista

 

 
JG Jones patří ke komiksovým perfekcionistům – také možná proto se soustřeďuje hlavně na obálky a samotných komiksů zase tolik neudělal. 
 
Ostatně, dlouhá léta byl komiksem naprosto netknutý a měl to nejděsivější zaměstnání na světě: dělal na škole učitele kreslení. Naštěstí tam narazil na osvíceného žáka, který ho začal bombardovat komiksy. To Jonesovi otevřelo oči. Uvědomil si, že jsou v životě lepší věci, než dělat učitele a pustil se do kreslení příběhů. 
 
V branži začal stejně jako mnoho tvůrců – šlapáním. Obrážel se svými kresbami všemožné komiksové akce, ukazoval je vydavatelům a doufal, že mu dají nějakou práci. Šanci mu dalo teprve malé a dnes už neexistující nakladatelství Defiant. Nabídlo mu, aby pracoval na jejich sérii Dark Dominion. Což trvalo krátce – stejně jako Defiant. Poté se Jones přesunul do nakladatelství Broadway Comics (také už neexistuje) k řadě Fatale. Tam už to bylo lepší, na ní pracoval skoro rok. Odtud se přesunul k firmě Crusade (v současnosti též kaput - jak je vidět, tak ani v Americe nemají komiksová vydavatelství lehký život), kde makal na řadách Tomoe a Shi. 
 
A tady je vidět, jak je občas dobré pracovat i ve firmách, které mají na kahánku. Když se pak JG Jones přesunul k vydavatelství Event Comics, pro které dělal na crossoverovém speciálu Painkiller Jane/Darkchylde, tak nakladatelství sice opět zkrachovalo, ale scenárista Palmiotti dostal lano z Marvelu a s sebou přetáhl i Jonese. A tak dostal bývalý učitel na práci úspěšnou minisérii o ruské agentce Black Widow – aby se vzápětí spojil se scenáristickou legendou Grantem Morrisonem a spolu stvořili velmi úspěšnou uzavřenou řadu jménem Marvel Boy. 
 
U obého byla Jonesova kresba největším kladem a vzbudila velkou pozornost. Není divu, že mu nabídlo práci nakladatelství DC, kterému na kreslení nabídlo hvězdnější postavy. Kupříkladu Wonder Woman ve speciálu The Hikketeia, ke kterému napsal libreto napsal slavný noirový scenárista Greg Rucka. A krátce poté vzniklo Jonesovo nejslavnější dílo – komiksová nihilistická akčárna, vedle které vypadají filmy Quentina Tarantina jako něco ze Studia Kamarád: Mrtvý nebo živý. 
 
Poté si Jones mákl na speciálu Final Crisis a kromě toho má na svědomí kritikou i čtenáři oceňované obálky k sérii 52. Z jeho pera pochází také obálky k Wonder Woman či k cenami ověnčené komiksové sérii Y: The Last Man. 
 
Jen komiksů už bohužel moc nedělá – takže si musíme užít to, co máme k dispozici. 
 
více komiksů >>
FB



Spolupráce

Zajímá Vás psaní nebo máte zájem o reklamu? Kontaktujte nás na info@totalmag.cz.

Facebook

O projektu

Totalmag magazín je rozsáhlý projekt s vizí tzv. „virtuální trafiky“, v níž najdete neustále přibývající počet zájmových magazínů z různých odvětví společenského života a zábavy. Od politiky, společenských témat, přes kulturu v podobě filmů, komiksů, nebo hudby, až po různé volnočasové aktivity a zábavu reflektující nejen současné dění. Všechny spojitosti z těchto zdánlivě nesouvisejících témat pak shromažďuje kalendář, který z nich, postupem času bude tvořit raritní kroniku našich dní.





Originální konvice a hrnečky | PPC kampaně | Masivní originální nábytek | Tepelná čerpadla | Realizace Optimalizace pro vyhledávače (SEO), aplikace pro internet, eshopy, individuální projekty [smartdog.cz]