Profily



Military rokle plná nápadů

 

 
Recyklace za pomocí dýmovnic se již nějakou dobu stala v mnohé military hře standardem. Premiéru však slavila poměrně nedávno, během akce nazvané prostě Rokle, která se odehrála 20.3.2010. A nebyl to jediný fajn nápad vměstnaný do této výjimečné, stejně jako komorní války...
 
Intro: V malém státě nacházejícím se ve středu Evropy došlo k násilnému převratu, který tajně financoval známý tiskový magnát Georg Šiďas. Tento puč byl naštěstí jednotkami pravidelných armád poměrně rychle potlačen, avšak část jednotek vzbouřenců se stačila z hlavního města stáhnout a soustředila se v těžko přístupném terénu nacházejícím se v hornaté západní části země, kde není možné použití těžké vojenské techniky. Naštěstí se mezi tyto povstalce podařilo proniknout vládnímu agentovi, který armádě tajně poskytl nejen souřadnice, kde se tito vzbouřenci nacházejí, ale bude se dále pokoušet i o rozvracení jejich morálky, popř. o sabotáže vybavení, aby tak armádě usnadnil jejich dopadení a konečné zlomení jejich odporu...
 
Stručný popis mise:
 
A vojenská mašinerie se dala do pohybu. Cíle a úkoly byly jasné. Rozdrtit povstalce – primární cíl, první mise – nalézt a zneškodnit radiostanici na bodě, který armádě poskytl jejich vyzvědač v řadách povstalců.
 
Když vysílačka, umístěná na jednom ze strmějších vrcholků, padla a byla zničena, armáda se pohnula dále po hřebenech kopců. Bohužel, to nejcennější si z opevněné radiostanice neodnesli – kódovací tabulku s Morseovou abecedou. Čímž byly jejich možnosti na splnění úkolu o poznání nižší. 
Cestou od radiostanice, zaměstnáváni několika menšími šarvátkami s povstalci, armáda objevila místo za řekou, kde byl jejich špion, zrádce v povstaleckých řadách, nelidsky mučen. Cesta k němu vedla přes rozvodněnou řeku. Jelikož zrádce – špion stále jevil známky života, bylo nutné ho zachránit.
Nová zpráva, psaná v nečitelné Morseově abecedě. Tu bylo nutné pro další úspěšný postup rozluštit. Jelikož armáda neměla kódovací tabulky, vyřešila ožehavou situaci svérázným způsobem. Za pomoci mobilu s přístupem na internet. Tak se jí podařilo na google.com získat všechny znaky Morseovy abecedy do písmenné podoby.
 
Směr další cesty ukazoval na další nepříjemně strmý kopec, který byl podle všech předpokladů opevněn povstalci. Armáda se snažila v náročném terénu útočit, ale její snahy neustále narážely na odpor povstalců. Zmrzlá zem a místy pozůstatky ledu schované pod listím na strmém srázu nedávaly moc možnosti pohybu. Po dalším útoku se zdálo, že odpor je nulový. Jedná se o past? První vojáci stanuli na vrcholku. Přírodní opevnění již byla prázdná. Na vrcholku byla pouze zpráva psaná morseovkou s dalším směrem postupu.
 
K armádě se připojil první dezertér z řad povstalců. Začlenil se do bojové skupiny.
Armáda došla na hranici zamořeného území nedaleko železniční tratě, kde se po krátké přestřelce s povstalci dozvěděla, že železniční trať je v těchto místech podminovaná, tudíž že je třeba zachránit spoustu lidských životů tím, že dva dobrovolníci v protichemických oblecích oblast propátrají a bombu zneškodní. Podařilo se a k armádě se přidali další odpadlíci.
 
Armáda postupuje náročným terénem, překonává rokliny, malou říčku, povstalci stále dotírají.
Před armádou je vysoký opevněný vrch, který je podle všech předpokladů hnízdem povstalců. Mašinerie se dává do pohybu v poslední bitvě. Povstalci jsou rozsekáni na hadry, jejich těla shozená z útesu, čímž humánní demokracie zase jednou zvítězila.
 
Organizátorovo hodnocení:
 
Přiznám se, že když jsme akci plánovali, tak jsme se snažili o ne úplně „tuctové“ pojetí hry, kdy jedna strana dobývá vlajku a poté se to otočí, ale současně jsme měli trochu obavu o hratelnost a náročnost scénáře. Každopádně všichni, kteří přijeli, to zvládli na výbornou a týmovostí a celkovým přístupem ke hře dosáhli toho, že se naše obavy nenaplnily. Stejně tak jsem i přes fyzickou náročnost neslyšel od nikoho „kašlu na to a jedu domů“ a všichni makali na 100 % až do konce. Tím se i naplnilo to, o čem jsem už dlouho přesvědčený, že hru dělají v první řadě lidi, kteří se jí účastní, a scénář je až na druhém místě.
Jinak hra byla původně plánovaná na počet zhruba 60–70 hráčů, kdy však vzhledem k nižší účasti (do 35 hráčů) museli ti, kteří byli na straně pravidelné armády, obsáhnout prostor podstatně větší než při plném obsazení a naběhali se tak o „něco“ více. Jinak jak jsem již uvedl, zvládli to dobře a mají můj obdiv (a to i za vzdálenost, kterou někteří k nám museli urazit).
Na závěr ještě musím poděkovat všem, kteří se na zorganizování téhle akce účastnili, protože bez podpory mého týmu a dalších by se tahle hra neuskutečnila. 
(Čepy, tým Chegevara)
 
Několik málo ohlasů:
 
Diky CHEGEVAŘE za super akci, než jsme tam vyráželi, tak se přiznám, že jsem měl trochu obavy, že vyrazíme 300 km kvůli jednodenní akci, a kde se navíc sejde nějakejch 40 lidí, a ke všemu jsem ještě pořádně nevěděl, do čeho jdu, pač to byl můj první pochoďák.
Hned jak začala hra, tak jsem pochopil, že jsem neprohloupil, jedna z nejlepších akcí, na jaký jsem byl, super scénář, parádní úkoly, strašně se mi líbila ta týmová spolupráce, kdy si lidi pomáhali po těch strmejch kopcích pokrytejch ledem, no prostě paráda, a to nemluvím o tom terénu, takhle zničenej jsem nebyl ještě nikde. Takže ještě jednou všem díky. (Siki MPO)
 
Mně se líbilo: Jednoznačně forma – pochodů je zatím jako šafránu, přitom nabízejí originální pojetí, procházku na čerstvém vzduchu a neopakující se prostředí. Úkoly – překlad z Morseovy abecedy zaměstnal více mozek než svaly. Přístup CheGevary – nízká cena/vysoká zábava, „domorodí“ průvodci. Dezerce povstalců na stranu Armády. Atom-bordel-obleky. Recyklace pomocí dýmovnic...
Co mi sem tam vadilo: Pro někoho vysoká fyzická náročnost, menší počet zúčastněných (někdo může brát jako plusy, nebráním se tomu, jen jsem sem potřeboval něco napsat). Dlouhé prodlevy při postupu (větší vina na straně hráčů).
Samozřejmě se těším na další akci podobného typu. Díky, CheGevaro. (Nox, Bad BoyZ)
 
Scénář byl promyšlený do posledního detailu a byla plná neokoukaných momentů – zneškodňování bomby v zamořeném prostoru, recyklace „vrtulníkem“...
Že bylo méně lidí, mně osobně vůbec nevadilo. Kdyby bylo více lidí, tak by možná hra měla větší spád. Ale to není chybou pořadatele.
Náš pomalý postup byl způsoben mým strachem vydat se po cestě kolem řeky, kde byste nás snadno vykostili. Takže jsem všechny hnal po hřebeni špatně prostupným namrzlým terénem, a tak jsem pár lidí totálně unavil. Já sám jsem se tak zapotil, že od splnění prvního úkolu jsem až do konce hry nic neviděl :o) (Fany, Barakuda)
 
Nové nápady v Rokli:
 
Recyklace
Jeden z nečastějších prvků různých pojetí velkých paintballových her se zde objevil v úplně nové, stejně jako neotřelé a zajímavé podobě. Recyklace na rokli tedy probíhala následovně:
Velitel týmu měl s sebou určitý počet dýmovnic – barevných značkovačů, které symbolizovaly prostředek k přivolání vrtulníku, který přivážel čerstvé posily. Prosté. V zásadě tedy recyklace libovolného počtu bojovníků záležela na veliteli a jeho strategii, kdy dýmovnici použije a tím vrátí mrtvoly do hry. Jediné, co velitele v použití dýmovnice – recyklace omezovalo, byl terén. Vrtulník bylo totiž možno přivolat pouze na otevřeném prostranství, což symbolizovalo přistávací plochu. Stejně tak bylo pro velitele důležité rozhodnutí, kdy bude své lidi (mrtvoly postupovaly v závěsu za vojáky) recyklovat, neboť počet dýmovnic byl samozřejmě omezený.
Poznámka: tento nový prvek se dá ještě vylepšit tím, že pochodující jednotky si budou muset recyklační dýmovnice vybojovat, nebo jinak získat plněním jiných úkolů.
 
Morseova abeceda
Polozapomenutá záležitost, která je však stále účelná a funkční pro kódované zprávy týkající se dalšího postupu. Postupující armádní jednotky měly jako první úkol dobýt povstaleckou radiostanici, kde mohli nalézt klíč v podobě Morseovy abecedy. Díky němu pak mohli luštit zprávy a dozvědět se směr trasy, popřípadě i další, sekundární úkoly, které bylo během mise nutné splnit.
 
Zajatec
Prvek zajatce, rukojmí, nebo VIP osoby se objevuje v military či woodsballových hrách poměrně často. Zde však byl tento scénářový kousek ozvláštněn tím, že k připoutanému zajatci se armáda musela dostat po lanech přes řeku. Nalíčení zmučeného zajatce pak dodalo celé záležitosti teatrální nádech „krvavé reality“. A zde se i jednalo o ještě jednu praktickou věc. Zajatec – zrádce se po svém osvobození stal praktickým průvodcem a rádcem.
 
Zamořené území
Nejedná se o nic složitého, ale v tomto případě to zafungovalo na výbornou. Postupující jednotka se na základě zprávy ocitla na pokraji zamořeného území, v jehož centru byla nastražená bomba pod železniční tratí. Velitel vojáků tak musel vyčlenit dva dobrovolníky, kteří se oblékli do protichemických obleků, včetně plynových masek, a ti museli ve stanoveném limitu bombu nalézt a zneškodnit. Pro větší legraci byla bomba ke svému místu pevně připoutaná, takže pyrotechnici v atombordelu museli použít kleště štípačky nebo pilku.
Poznámka: tento prvek se dá ještě vylepšit aktivitou nepřítele, který donutí zbytek armády držet kolem zamořeného území perimetr.
 
více paintballu >>
FB



Spolupráce

Zajímá Vás psaní nebo máte zájem o reklamu? Kontaktujte nás na info@totalmag.cz.

Facebook

O projektu

Totalmag magazín je rozsáhlý projekt s vizí tzv. „virtuální trafiky“, v níž najdete neustále přibývající počet zájmových magazínů z různých odvětví společenského života a zábavy. Od politiky, společenských témat, přes kulturu v podobě filmů, komiksů, nebo hudby, až po různé volnočasové aktivity a zábavu reflektující nejen současné dění. Všechny spojitosti z těchto zdánlivě nesouvisejících témat pak shromažďuje kalendář, který z nich, postupem času bude tvořit raritní kroniku našich dní.





Originální konvice a hrnečky | PPC kampaně | Masivní originální nábytek | Tepelná čerpadla | Realizace Optimalizace pro vyhledávače (SEO), aplikace pro internet, eshopy, individuální projekty [smartdog.cz]