Adolf Eichmann

Karel Áda Eichmann byl ošklivý a zlý člověk. Vykonával konečné řešení židovské otázky.

Není divu, že ho Židé nenáviděli víc než upír česnek. A taky se člověk nemůže divit, že když po válce Eichmann zmizel kdesi v Jižní Americe, židovské komando si na něj vyšláplo, uneslo ho a s neskrývaným nadšením připravilo soud za zločiny proti lidskosti. To bylo v Izraeli radosti. Skoro jako za komančů na prvního máje. Jen lapený Eichmann moc velkou radost neměl. Došlo mu, že hra na schovávanou skončila a že je v hajzlu. Definitivně.

Kapitán Abner, mladý vyšetřovatel, taky zrovna nejásal radostí, když mu přišili povinnost Eichmanna vyšetřovat. A právě před ním se postupně začínají odkrývat Eichmannovy životní etudy, od jeho milenek přes práci, již charakterizovaly transporty Židů do koncentráků, až po pád Říše. Což je ta zajímavější část malého, nízkorozpočtového filmu, který vznikl bez větších ambicích pravděpodobně jen proto, aby jako vata vyplňoval díry dlouhých nudních dní, nebo děravého TV programu.

Ta méně zajímavá se týká vyšetřovatelova soukromí a jeho rodiny, která ve filmu se jménem Eichmann logicky nikoho nezajímá.

Tvůrci se rovněž rozhodli netlačit moc na pilu, takže vše je podáno více méně decentně, bez zbytečných brutalit, s několika málo historickými záběry a hranými flashbacky do minulosti. Eichmann se tak stává průměrnou, chvilkami zajímavou podívanou, která neurazí, ale určitě nenadchne. Maximálně chvíli zaujme.

VERDIKT
Stupidní, leč milé (Jiří Zídek)
Čekáte sondu do nitra muže zodpovědného za holokaust? Pokud ano, tak to jste vedle jako židovské dítě, které před válkou mělo německého kamaráda.

Podle očekávání je tento malý film na DVD s pouze třemi základními DVD funkcemi.

Natočeno na základě závěrečného vyznání Adolfa Eichmanna mladému izraelskému vyšetřovateli Avner Lessovi. Eichmann, který byl hlavním hitlerovským architektem konečného řešení židovské otázky, tak činí těsně před svou popravou v Izraeli. Chycen zpravodajskými agenty v Argentině 15 let po druhé světové válce je nejhledanější muž světa pokořen a pravda odhalena. (oficiální text distributora)