27 května, 2022
Srdce, na kterém je krásně demonstrován infarkt.

Infarkt Vás může zabít – Začněte žít zdravě a správně

Člověka ohrožují nejrůznější zdravotní komplikace a nemoci. Mezi ty lehké patří jistě alergie. Na druhém pólu z pohledu nebezpečí stojí infarkt. Onemocnění, které je bohužel v mnoha případech smrtelné. Zapříčiněno je řadou na sebe navazujících komplikací.

  • Omezení průtoku krve do srdce.
  • Zúžení cév.
  • Špatné okysličení krve.

Infarkt si bere lidské životy

U infarktu se nebavíme pouze o lehké nemoci. Při včasné pomoci samozřejmě lze zachránit člověka. Pokud však pomoc nepřijde brzy nebo jde o větší rozsah infarktu, může bohužel končit úmrtím. Výskyt akutního infarktu myokardu spojeného s úmrtím můžete vyčíst z tabulky prezentované níže.

OblastÚmrtí na 100 000 obyvatel
Praha33
Středočeský kraj42
Jihočeský kraj56
Vysočina47
Průměrná úmrtnost související s infarktem.

V podobných číslech se drží i ostatní kraje České republiky. Nejhůře je na tom pravděpodobně Jihomoravský kraj s průměrem 64 mrtvých na 100 000 obyvatel. Nejlépe je na tom Plzeňský kraj s číslem 29.

Infarkt a účinná prevence

Jestliže nechcete, aby Vás během života postihl infarkt, pak byste měli žít zdravě. Za touto formulací se pochopitelně skrývá řada procesů, které není radno podceňovat. V první řadě začněte s konzumací zdravých potravin. Ve velkém si dopřávejte ovoce, zeleninu ale i jídlo s větším obsahem bílkovin. Naopak omezte cukry a uzeniny.

Pakliže trpíte nadváhou, pusťte se do shazování přebytečných kil. Nadváha totiž zvyšuje riziko infarktu. Celý proces hubnutí můžete nastartovat prostřednictvím nejrůznějších diet. Pak plynule přejděte na zdravé stravování a dopřávejte si dostatek pohybu.

Nezapomínejte ani na ty nejmenší detaily

V hodbě za lepším životním stylem a absencí infarktu musíte být opravdu důslední. To znamená, přestaňte kouřit a minimalizujte pití alkoholu. Snažte se žít tak, abyste se v co nejmenší míře stresovali. Tělo je třeba udržovat stále nabyté energií, proto nepodceňujte ani pravidelný a dostatečně dlouhý spánek, při kterém si odpočinete fyzicky i psychicky. Ten posílí Vaši imunitu. A nakonec to nejdůležitější. S přibývajícím věkem vyrážejte na preventivní kontroly. Ty totiž mohou odhalit řadu problémů vedoucích k nebezpečnému infarktu.